رومانسي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اهلا بكم فى منتدى الحياة

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل

الجزء التالت من سمسم وسمسمه

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
سما
قلبى لاسئله والمناقشات
قلبى  لاسئله والمناقشات

انثى عدد الرسائل : 115
البلد : مصر
وسام : الجزء التالت من سمسم وسمسمه Tamauz

الجزء التالت من سمسم وسمسمه Empty
مُساهمةموضوع: الجزء التالت من سمسم وسمسمه   الجزء التالت من سمسم وسمسمه I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 04, 2007 6:57 pm

ده الفصل العاشر حصلت فيه مفاجاه كبيره تعالوا شوفوا حصل ايه

الحديقه العامه

سمسم كان بيتفسح مع زميله فى احدى حدائق المحافظه وقابل بالصدفه سمسمه مع مامتها
قاعده فى الجنينه وهنا اخد القرار انه مش حيكلم سمسمه تانى....

لالالالالالالالالالالالا

سمسم اخد القرار انه يتكلم مع مامتها
تعالوا ونشوف ايه اللى حصل ؟

سمسم: سلام عليكم انا سمسم جاركوا ياطنط انا ابن...وماما تبقى

الام: اهلا يا ابنى اتفضل اقعد معانا
سمسم: ممكن اتكلم مع حضرتك على انفراد
الام: مش فاهمه يابنى احنا قاعدين لوحدنا ومفيش حد غريب دى سمسمه بنتى
سمسم:ممكن تسمعينى حضرتك من غير ما تفهمينى غلط
انا قابلت سمسمه من فتره طويله وكنت بكلمها فى التليفون ولكن
حسيت انى بعمل حاجه غلط لانى بكلمها من ورا حضرتك وعلشان كده قطعت علاقتى بيها وقررت انى ماكلمهاش الا بعلمك لكن سمسمه رفضت تقولك لانها خايفه
انا والله مش عاوز حاجه غلط او اقابلها من وراكى لكن كل اللى انا عاوزه انى لكملها فى التليفون بس وفوجودك طبعا انا عاوز اتقدم لسمسمه فى البيت بس لسه بدرى ومش عاوز سمسمه ترتبط بحد غيرى انا بحبها يا طنط ومش قادر انساها...قولتى ايه
الام بكل برود: روح يا شاطر ولما تكبر ابقى تعالى انت ليه صغير على الكلام ده وانا لما اقابل ماما هاعرفها انك قليل الادب
سمسم كان فاكر انها سهله

اما طنط فضربت سمسمه علقه سخنه وما حاولتش تعرف ايه الحكايه حتى ما قعدتش مع بنتها تعالج الموقف وتعرف ايه اللى دفعها انها تعمل كده

هل كانت فكره الضرب هى الحل

الفصل الحادى عشر

(نتيجة الرد البارد من الام)

سمسمه:انا اسفه يا سمسم على رد ماما البايخ ،بس انت غلطان ،كان لازم تدينى فرصه انى امهد لها الموضوع
سمسم:هى عملت معاكى ايه؟
سمسمه:ولا حاجه ،مسابتش حاجه في البيت ممكن تضربنى بيها الا لما اخدتها على جسمى ،بس انا متعوده على كده،الحزام والسلك والشباشب والجزم ،عادى يا ابنى................
المهم انت هتعمل ايه دلوقتى ،انا كنت فاكراك نسيتنى
سمسم:مقدرتش و خصوصا لما عرفت من زمايلى انك ما بقتيش تكلمى صبيان...........
برافوعليكى
سمسمه:انا خلاص من بعد موضوع كوكى وانا حرمت اتكلم مع الصبيان بس حاسه انى محتاجالك،
ممكن نتكلم مع بعض ولو حتى كأننا اصحاب
سمسم:بعد اللى عملته مامتك معاكى وبالرغم من كده لسّه عاوزانى؟
سمسمه: انت كبرت في نظرى ،سمسم انا نفسى اكمل معاك بقيت حياتى ،ممكن تحبنى واوعدك انى مش هكون لحد غيرك
سمسم :انا مقدرش اعيش من غيرك ،انا نفسى تعدى السنين بسرعه واقدراعيش معاكى فى بيت واحد سمسمه :انا بحبك اكتر من روحى يا اغلى من حياتى يا كل عمرى..................

الفصل الثانى عشر

(سمسم وسمسمه في المصيف)

سمسم نسي ان وراه ماده لازم يذاكرها في الصيف علشان يدخل كلية القمه و كان كل همّه انه يقابل سمسمه في المصيف............

والد سمسم كان عارف ان ابنه دايما من الاوائل وعلشان كده كان سايبه براحته ومش بيتابعه.
يعنى ايه هو علشان ابنه من الاوائل يبطل يسأل عن اخبار المذاكره دى حاجه غريبه والله:
"""""المصيف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سمسم:انا اول مره احس انى فعلا في المصيف المصيف من غيرك ملوش طعم
سمسمه:المصيف من غير حب ميبقاش مصيف يا ابنى
سمسم:ماما وبابا فين؟
سمسمه :على البحر قدام الشاليه بتاعنا.ليه؟
سمسم:احسن حد منهم يشوفنا مع بعض.
سمسمه :اطمن يا ابنى انا قولتلهم انى عند مرمر زميلتى في الشاليه بتاعهم.
سمسم:برافو عليكى كده ناخد راحتنا في القاعده. هما مش ممكن يسألوا عنك هناك؟
سمسمه:لا طبعا هما فاضيين .البحر يجنن والقاعده واخداهم وناسيينى طبعا،سيبك منهم وخلينا مع بعض قولى كلام حب وانا اقولك كلام حب انت جايبنى هنا تسألنى عن بابا و ماما ولا ايه؟

الفصل الثالث عشر

(كلية القمه؟)

اخونا سمسم دخل الامتحان من غير ما يذاكر اصله كان في المصيف بيحب في سمسمه
والنتيجه معروفه المجموع ما مش حيدخله اى كليه من كليات القمه
سؤال؟؟؟؟؟؟:لازم يعنى كلية قمه ؟
انا اعتقد ان كل كليه اقدر اتميز فيها هى كلية القمه لكن بابا سمسم كان شايف ان الطب و الصيدله و الهندسه هى بس كليات القمه مع ان سمسم نفسه يدخل السياحه و الفنادق اصله بيحب السياحه اوى اوى اوى

المهم ان سمسم دخل كليه نظريه من غير نفس طبعا و اكيد بابا سمسم عرف ان الثقه ليها حدود وان المتابعه لازم حتى لو ابنى متفوق

(سمسم في الكليه)

عالم جديد و مثير وقابل و عرف و اتعرف على الكويسين والوحشين و لسّه بيحب سمسمه و مرتبط بيها من ورا مامتها لكن استنوا بابا سمسم جابله عربيه علشان يوفر المواصلات و علشان يعمل برستيج لابنه قدام الجيران و الاصحاب اكيد البرستيج مهم بس المتابعه اهم اصل سمسم كان بدل ما يروح الكليه كان يسافر بالعربيه للمحافظات المجاوره علشان طبعا يتفسح مع اصدقاء السوء وده من غير علم بابا سمسم بقى اجتماعى اكتر من اللزوم و عرف بنات كتير كتير كتير بيسافروا معاه في العربيه .طبعا من غير علم سمسمه بس في حاجه جديده

الفصل الرابع عشر

(الام عاطفيه)

سمسم رجع تانى لعقله و اتعرف على اصحاب كويسين و محترمين بس المشكله انهم مش متدينين.
وده كان بسبب سمسمه اصلها عرفت ان سمسم عرف اللى مش كويسين من البنات ايّاهم
و طلبت منّه انّه يبعد عنهم او يسيبها و طبعا كان الحل انه يبعد عنهم وبكده رجع لعقله تانى بس فاضل حاجه ........
سمسمه طلبت من سمسم انّه يتكلم تانى مع مامتها
لانها حاسّه انها بتعمل حاجه غلط و كمان نفسها انّها تتكلم مع سمسم براحتها...........
سمسم طلب ام سمسمه فى التليفون ودار الحوار التالى:::::::::::
سمسم:انا يا طنط لسّه بكلم سمسمه و لسّه عاوزها
، و بحبها ومقدرش اعيش من غيرها و افتكر انى لما اكلمها قدام عنيكى احسن ما اكون بتكلم من وراكى و انا و الله ما بعملش حاجه تغضب ربنا مع سمسمه علشان خاطرى يا طنط حسسينى انى بعمل حاجه صح في حياتى ادينى الحافز اللى يخلينى اكون مستقبل يليق بيّا انا و سمسمه
الام العاطفيه: مش عارفه اقولك ايه يا ابنى انا حاسّه انك بتتكلم من قلبك انا موافقه انك تتكلم مع سمسمه بس بشرط: تكلمها مره واحده في الاسبوع و قدامى و ما تحاولش تقابلها برّه اوكى
سمسم اوعدك انى هنفذ كل كلامك يا طنط ومش هتندمى.
............................................

فصل الخامس عشر

(التربيه؟)

في خلال اربع سنين كان لازم سمسم يستغل غياب دور اسرة سمسمه في التربيه و يحاول يربيها على مزاجه، يعنى من الاخر يفصّلها زى ما هو عاوز
و على قد ما يقدر يخليها البنت اللى تصلح تكون شريكة حياته و كان بيستغل اخته المحترمه في انه ياخدها مثل اعلى في تربيته لسمسمه
يعنى اللى بتعمله اخته دودى هو الصح و اللى مش بتعمله يبقى غلط ، وبكده اكيد هيقدر يقنعها ان هو ده الاحترام و الاخلاق بعينه ، بس من غير ما ياخد تدين اخته في نقطه تبعده عن سمسمه
يعنى كان بيقنعها ان كلامه معاها مش حرام و انه يقابلها في السر او انه يقبلها ام ويمسك ايديها او يحضنها ده عادى لانهم بيحبوا بعض و هيتجوزوافي الاخر(stop)
ايه ده
سمسم و سمسمه دخلوا في الاحضان و البوس
ايه اللى انت بتقوله ده ، هو مش كان حب طاهر و عفيف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ايوه ده كان في الاول مهما كان سمسم متدين او محترم بس ده التطور الطبيعى للقصص اللى من النوع ده
بتبتدى بكلمه و بتنتهى انهم لما مشاعرهم تحركهم (قصدى الشيطان يحركهم) لازم يقعوا في الغلط اصل البدايه غلط
سمسم كان بيعلم سمسمه ان الخروج من البيت بحدود و الكلام في الكليه ليه حدود و المواعيد اللى تتمشى فيها مع اصحابها ليها حدود .....
يعنى كل حاجه ليها حدود اّلا مع سمسم .......
سمسم هو بس اللى ملوش حدود اى طلب يطلبه يبقى صح.............
برافو عليك يا سمسم انتا ولد مفييش زيك اتنين

بعد مرور السنوات الاربعه
(خلصت الكليه)
الجزء التالت من سمسم وسمسمه 686819
قلبى
ادمن قلبى
ادمن قلبى
قلبى

مُساهمةموضوع: رد: الجزء التالت من سمسم وسمسمه   الجزء التالت من سمسم وسمسمه I_icon_minitimeالجمعة ديسمبر 07, 2007 11:24 pm

هههههههههههههههههههههه
تسلمى يا سما على قصتك الروعه وتسلمى مره اخرى لانك كملتيها
ومنتظرين كل جديد منك
دومتى بحفظ الرحمن
https://romans.forumalgerie.net
نور قلبى
المدير العام
المدير العام
نور قلبى

انثى عدد الرسائل : 663

مُساهمةموضوع: رد: الجزء التالت من سمسم وسمسمه   الجزء التالت من سمسم وسمسمه I_icon_minitimeالسبت ديسمبر 08, 2007 2:30 pm

نظرة فابتسامه فموعد فلقاء فندم بعد ذلك Evil or Very Mad

تسلمي يا اجمل سما على القصه الممتعه

بس بعد ما خلصت الكليه مصيرهم ايه يا ترى Rolling Eyes

وبمزيد من التقدم والتميز
سما
قلبى لاسئله والمناقشات
قلبى  لاسئله والمناقشات

انثى عدد الرسائل : 115
البلد : مصر
وسام : الجزء التالت من سمسم وسمسمه Tamauz

مُساهمةموضوع: رد: الجزء التالت من سمسم وسمسمه   الجزء التالت من سمسم وسمسمه I_icon_minitimeالخميس ديسمبر 20, 2007 3:30 pm

مرسي اوي لمتبعتكم القصة
هكملها عشانكم
اختكم سما
اميرة القلوب
قلبى فعال
قلبى فعال
اميرة القلوب

انثى عدد الرسائل : 188
البلد : الاسكندريه
الدوله : الجزء التالت من سمسم وسمسمه Female78

مُساهمةموضوع: رد: الجزء التالت من سمسم وسمسمه   الجزء التالت من سمسم وسمسمه I_icon_minitimeالأحد يناير 27, 2008 11:03 pm

وااااااااااااااو تطور رهيب فعلا

قصه روعه انا مستنيا الباقي

الجزء التالت من سمسم وسمسمه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-